Praktycznie każda firma ma już stronę internetową. Jedne są lepsze, inne gorsze, niektóre zachwycają swym przepychem, podczas gdy inne jedynie są i informują o godzinach otwarcia firmowego salonu (nieaktualnych). Rzecz jasna wolelibyśmy, by strona naszej firmy należała do tych pierwszych, lepszych i zapierających dech w piersiach, przyciągających uwagę potencjalnych klientów stron-perełek, które same w sobie są wręcz dziełem sztuki. Nie da się ukryć, że taką perełkę stworzyć trudno, a uczuć internetowego tłumu nie sposób kontrolować – nie da się przewidzieć, co stanie się następnym internetowym przebojem. Jednakowoż można i trzeba starać, by strona internetowa naszej firmy była jak najlepsza.
Dzięki profesjonalnej stronie internetowej będziemy w stanie nie tylko poinformować klientów o ofercie naszej firmy, adresie siedziby czy godzinach otwarcia, ale również zachęcić ich do skorzystania z naszych usług czy nabycia naszych produktów. Do tego, wiedząc, jak dużo czasu ludzie spędzają w sieci, przy pomocy profesjonalnie zaprojektowanej strony internetowej możemy przyciągać i pozyskiwać nowych klientów. Jeśli zrobimy na nich odpowiednio mocne pierwsze wrażenie zechcą zostać i odkryć stronę internetową, a razem z nią także naszą firmę i ofertę.
Dobry projekt to podstawa
Projektowanie stron internetowych nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. O ile prostą stronę w stylu Internetu z lat dziewięćdziesiątych jest w stanie jest w stanie napisać każdy z nas, o tyle profesjonalnie wyglądającą i sprawnie działającą firmową witrynę już nie. Proces tworzenia takiej witryny zaczyna się od projektu, który opisuje jakie zakładki powinna mieć strona, jakie informacje powinny się gdzie znajdować i jak te wszystkie elementy powinny być ze sobą połączone. Na podstawie projektu tworzony jest szkielet – choć w teorii struktura strony nie wpływa na jej odbiór, to w praktyce może przekładać się na szybkość działania strony – warto więc zlecić to profesjonalistom.
Najważniejsza jest treść
Z punktu widzenia odbiorcy strony czyli potencjalnego klienta, najważniejsza na stronie jest treść. Treść w Internecie powinna być krótka i zwięzła, a jednocześnie nasycona informacjami. Na nic zdadzą się kwieciste opisy i barwne monologi – dużo ważniejsze są odpowiedzi na pytania co, gdzie, kiedy, ile, za ile. Nikomu nie chce się szukać tych wszystkich ważnych informacji w różnych zakładkach. Warto okrasić stronę grafiką – przykuwa ona uwagę, a zdjęcia produktów czy usług pomogą dobitnie pokazać co tak naprawdę sprzedajemy.
Łatwa nawigacja i wiele linków
Strona powinna być intuicyjna i konwertowalna – każdy użytkownik Internetu powinien móc ją obsłużyć zarówno na komputerze z myszką, laptopie z touchpadem, tablecie i telefonie. To ważne, by stronę dało się obsługiwać zarówno przy pomocy myszki, jaki i na urządzeniach dotykowych. Nawigacja powinna być prosta, a zakładki stosownie opisane: galeria, kontakt, oferta, o nas. Każdy wie, co jest gdzie. Jeśli prowadzimy sprzedaż internetową, w wielu miejscach – przy każdym produkcie, a także na dole czy z boku każdej strony – powinien znaleźć się odnośnik do sklepu.