Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową dla swojej firmy?

Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową dla swojej firmy

Praktycznie każda firma ma już stronę internetową. Jedne są lepsze, inne gorsze, niektóre zachwycają swym przepychem, podczas gdy inne jedynie są i informują o godzinach otwarcia firmowego salonu (nieaktualnych). Rzecz jasna wolelibyśmy, by strona naszej firmy należała do tych pierwszych, lepszych i zapierających dech w piersiach, przyciągających uwagę potencjalnych klientów stron-perełek, które same w sobie są wręcz dziełem sztuki. Nie da się ukryć, że taką perełkę stworzyć trudno, a uczuć internetowego tłumu nie sposób kontrolować – nie da się przewidzieć, co stanie się następnym internetowym przebojem. Jednakowoż można i trzeba starać, by strona internetowa naszej firmy była jak najlepsza.

Dzięki profesjonalnej stronie internetowej będziemy w stanie nie tylko poinformować klientów o ofercie naszej firmy, adresie siedziby czy godzinach otwarcia, ale również zachęcić ich do skorzystania z naszych usług czy nabycia naszych produktów. Do tego, wiedząc, jak dużo czasu ludzie spędzają w sieci, przy pomocy profesjonalnie zaprojektowanej strony internetowej możemy przyciągać i pozyskiwać nowych klientów. Jeśli zrobimy na nich odpowiednio mocne pierwsze wrażenie zechcą zostać i odkryć stronę internetową, a razem z nią także naszą firmę i ofertę.

Dobry projekt to podstawa

Projektowanie stron internetowych nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. O ile prostą stronę w stylu Internetu z lat dziewięćdziesiątych jest w stanie jest w stanie napisać każdy z nas, o tyle profesjonalnie wyglądającą i sprawnie działającą firmową witrynę już nie. Proces tworzenia takiej witryny zaczyna się od projektu, który opisuje jakie zakładki powinna mieć strona, jakie informacje powinny się gdzie znajdować i jak te wszystkie elementy powinny być ze sobą połączone. Na podstawie projektu tworzony jest szkielet – choć w teorii struktura strony nie wpływa na jej odbiór, to w praktyce może przekładać się na szybkość działania strony – warto więc zlecić to profesjonalistom.

Najważniejsza jest treść

Z punktu widzenia odbiorcy strony czyli potencjalnego klienta, najważniejsza na stronie jest treść. Treść w Internecie powinna być krótka i zwięzła, a jednocześnie nasycona informacjami. Na nic zdadzą się kwieciste opisy i barwne monologi – dużo ważniejsze są odpowiedzi na pytania co, gdzie, kiedy, ile, za ile. Nikomu nie chce się szukać tych wszystkich ważnych informacji w różnych zakładkach. Warto okrasić stronę grafiką – przykuwa ona uwagę, a zdjęcia produktów czy usług pomogą dobitnie pokazać co tak naprawdę sprzedajemy.

Łatwa nawigacja i wiele linków

Strona powinna być intuicyjna i konwertowalna – każdy użytkownik Internetu powinien móc ją obsłużyć zarówno na komputerze z myszką, laptopie z touchpadem, tablecie i telefonie. To ważne, by stronę dało się obsługiwać zarówno przy pomocy myszki, jaki i na urządzeniach dotykowych. Nawigacja powinna być prosta, a zakładki stosownie opisane: galeria, kontakt, oferta, o nas. Każdy wie, co jest gdzie. Jeśli prowadzimy sprzedaż internetową, w wielu miejscach – przy każdym produkcie, a także na dole czy z boku każdej strony – powinien znaleźć się odnośnik do sklepu.

Najnowsze

Leave a Comment